27 juni 2008

Böcker A-Ö

Jag hittade det här på Malins blogg. Man ska skriva en bok och en författare på en viss bokstav. Nu är bokstaven W. Jag har valt en författare och en bok som jag tycker jättemycket om och som jag rekommenderar.

Författaren är Carole Wilkinson. Hon är en av mina absoluta favoritförfattare. Carole Wilkinson har skrivit Drakväktaren, Purpurdraken och Drakmåne. De tillhör mina absoluta favoritböcker.

Boken är (the) Wind in the Willows. Den är skriven av Kenneth Grahame. Det är en jättebra bok, och Paddan är verkligen jätterolig!

3 kommentarer:

  1. Vad kul att du ville vara med Matilda!

    Tyvärr har jag inte läst ngn av böckerna, men jag har sett The wind in the willows som tv-serie iaf. Har tänkt läsa Drakväktaren också, men det har inte blivit av än. Får ta tag i det! :-)

    SvaraRadera
  2. Det var kul att vara med!

    Drakväktaren är jättebra, och det är de andra i serien också. Den andra heter Purpurdraken och den tredje heter Drakmåne. Vad trevligt att du tänker läsa dem. Du borde läsa Det susar i säven också, den är också otroligt bra.

    SvaraRadera
  3. Jag har Det susar i säven hemma men
    jag har aldrig orkat läsa den...
    jag fattar inte varför,men jag blir
    utråkad av böcker med djur som huvudpersoner i och den enda jag någonsin har gillat är Urchinserien

    Iktoro

    SvaraRadera