2 juli 2008

Böcker A-Ö:andra bokstaven

Jag hittade böcker A-Ö på Malins blogg. Man ska nämna en bok, en författare och en litterär karaktär på en viss bokstav. Nu är bokstaven P. För mig är P en lätt bokstav, eftersom jag får med alla mina absoluta favoritböcker.

Författaren är Philip Pullman. Han har skrivit bland annat Den mörka materian, som består av böckerna Guldkompassen, Den skarpa eggen och Bärnstenskikaren.

Boken är Purpurdraken av Carole Wilkinson. Purpurdraken är den andra boken i en serie. De andra delarna i serien heter Drakväktaren och Drakmåne.

Den litterära karaktären är Harry Potter. Harry Potterböckerna är skrivna av J.K. Rowling.

3 kommentarer:

  1. Jag måste bara säga att böckerna om Ping: Drakväktaren, Purpurdraken och Drakmåne också är några av mina absoluta favoriter!

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du också tycker om dem. De är verkligen jättebra!

    SvaraRadera
  3. Jag har lånat de av Karin och Vera nån gång...

    Iktoro

    SvaraRadera