23 juli 2008

Böcker A-Ö:femte bokstaven

Jag hittade böcker A-Ö på Malins blogg. Man ska nämna en bok, en författare och en litterär karaktär på en viss bokstav. Nu är bokstaven S.

Författaren är Julia Sandström. Hon har skrivit På ödets vingar, den första boken i en serie där jag längtar efter att få läsa den andra. Jag har skrivit om den på bloggen.

Boken är Silverhästen av Lene Kaaberbøl. Jag har skrivit om Silverhästen på bloggen.

Den litterära karaktären är Severus Snape i Harry Potterböckerna av J.K. Rowling. Snape är en av mina favoritkaraktärer i Harry Potter, därför att han är en väldigt spännande och intressant karaktär. Man får inte veta vems sida han egentligen står på förrän i slutet av den sjunde och sista boken.

1 kommentar:

  1. Åh, en till som valt Snape! :-) Vi är många som har gjort det och det är ju inte så konstigt egentligen.

    Lene Kaaberbol har jag sneglat på men inte läst ngt av än.

    SvaraRadera