23 juli 2008

Böcker A-Ö:fjärde bokstaven

Jag hittade böcker A-Ö på Malins blogg. Man ska nämna en bok, en författare och en litterär karaktär på en viss bokstav. Den fjärde bokstaven är B. Det är egentligen femte bokstaven nu, men jag har inte gjort fjärde, så jag gör den nu.

Författaren på B är Georgia Byng. Hon har skrivit böckerna om Molly Moon, Molly Moons fantastiska bok om hypnos, Molly Moon och dominoeffekten, Molly Moon stannar tiden, Molly Moons hypnotiska tidsresor och Molly Moon, Mickey Minus och tankemaskinen.

Boken är (the) Broken bridge, av Philip Pullman, en av mina absoluta favoritförfattare. Han har även skrivit Den mörka materian, som tillhör mina absoluta favoritböcker.

Den litterära karaktären är Bastian i Den oändliga historien av Michael Ende. Jag tycker att den boken är jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar