30 oktober 2011

Jag är mina böcker

Den här roliga enkäten hittade jag hos Bokclara! Man ska besvara frågorna med boktitlar man hittar i sin bokhylla.

Hej! This Morning I met a Whale
Vem är du? Fågeln som vrider upp världen
Hur önskar du att du kunde vara? I en klass för sig
Vad gör du helst en ledig dag? Fördjupade studier i katastroffysik
Beskriv ditt favoritdjur. Hans majestäts drake
Hur ser du ut? Snygg
Beskriv ditt humör idag. Känslomässigt udda
Vad är det viktigaste i ditt liv? Prins Charles känsla
Vad är helt oviktigt för dig? Majas morsas kompis sambo
Beskriv en plats du trivs på. Lyras Oxford
Beskriv något du tycker är vackert. Den hemliga trädgården
Vad längtar du efter mest just nu? Brev från ljusårs avstånd
Vad längtar du inte alls efter? Kulor i hjärtat

12 kommentarer:

  1. Haha,vilken knäpp enkät:p

    SvaraRadera
  2. Vänta lite,har du bytt utseende på bakgrunden?

    SvaraRadera
  3. Haha^^ Jag har också gjort den, det var jättekul att sitta och pilla med! Fast jag tycker att din blev bättre än min!!!

    SvaraRadera
  4. Du är redan i en klass för sig!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag tyckte också att de var rolig!

    Tack, Vynne!

    Och O, vilken jättejättegullig kommentar!

    SvaraRadera
  6. Jag gick in och kollade vilka dina favoritböcker var och... jag har redan läst alla!! synd;) men en fråga är inte Harry Potter-böckerna några av dina favoritböcker? Jag får väl leta vidare efter bra böcker men tack ändå!!!

    //Bokälskaren

    PS: Jag älskar att följa din blogg(L)

    SvaraRadera
  7. Åh, vad roligt! Om du gillade Nyckelfågeln tror jag att du kan gilla Kafka på stranden också. Vibeke Olsson (som har skrivit Molnfri bombnatt) har bland annat skrivit en fantastisk bok som heter Skymningens nådatid. Om du gillade Molnfri bombnatt tror jag att den också kan passa dig.

    Jag tycker om Harry Potter, men jag kan inte riktigt räkna dem till mina favoritböcker längre.

    SvaraRadera
  8. Har du läst "Den hemliga trädgården"? Vad tycker du, i så fall, om den? :)

    SvaraRadera
  9. Ja, det har jag. Jag tycker mycket, mycket om den!

    SvaraRadera
  10. Tycker att det är roligt när andra gör såna här enkäter, ibland blir det rätt så tokigt! :-)

    SvaraRadera