14 oktober 2011

Prins Charles känsla - igen!

Nu har jag läst Prins Charles känsla också, och boken är minst lika bra som pjäsen! I början var det lite svårt att komma in i den. Jag, som fortfarande var uppfylld av den fantastiska teaterföreställningen fylld av rörelse, ljud och liv, tyckte att det kändes lite tamt med bara bilder och text. Det tog dock bara en liten stund, och sedan var jag helt inne i boken. Den är riktigt, riktigt bra, och mycket av det jag tyckte om i teatern finns i boken också. En fördel med teatern är att den blir en större och mer direkt upplevelse, och något som är jättebra med boken är Liv Strömquists underbara teckningar och att man kan läsa den hur många gånger som helst! Nu ser jag fram emot att läsa mer av Liv Strömquist.

Både boken och teatern är alldeles fantastiska! Därför rekommenderar jag alla att både läsa Prins Charles känsla och gå och se teatern!

4 kommentarer:

  1. Jag gillar alla Liv Strömqvists serier, var kan man se pjäsen?

    SvaraRadera
  2. Vilken är din favorit bok... skulle gärna vilja läsa den.. (jag älskar också att läsa:))

    //en boktokig tjej som älskar att följa din blogg

    SvaraRadera
  3. Jag gillar din blogg, du skriver på ett bra och lättöverskådligt sätt om de böcker du läser =)

    SvaraRadera
  4. klok son en bok: På Intiman i Malmö!

    Bokälskaren: Jag har många! Några finns under kategorin "Favoritböcker" här på bloggen.

    Linn: Tack! Vad kul att du tycker så!

    SvaraRadera