26 september 2009

Berätta om en bok som ...

... fick dig att skratta.
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams.
... fick dig att gråta.
Harry Potter and the Deathly Hallows av J.K. Rowling.
... gjorde dig riktigt arg.
Det finns många böcker som gör mig arg, av olika anledningar. Dels böcker som är dåliga, och dels böcker som handlar om otrevliga saker.
... fick dig att vilja besöka platsen där den utspelades.
I mästarens skola av Maya Snow. I mästarens skola utspelar sig i Japan.
... handlar om en historisk tid du tycker mycket om.
Resan till den gyllene staden av Kevin Crossley-Holland, en väldigt bra bok som utspelar sig på medeltiden.
... du ångrar att du läste ut.
Jag kommer faktiskt inte på någon.
... finns i dina tankar trots att det var länge sedan du läste ut den.
Den mörka materian av Philip Pullman.
... har väntat i bokhyllan riktigt länge.
Sagan om Ringen av J.R.R. Tolkien.
... du inte förstår att så många tycker om.
Da Vinci-koden av Dan Brown.
... du tycker att alla ska läsa.
Jane Eyre av Charlotte Brontë.

Den här enkäten kommer från Lilla O.

5 kommentarer:

  1. Japan hade jag också velat åka till! Har inte läst boken dock, men Jane Eyre har jag läst.

    SvaraRadera
  2. Ooh... håller med dig om Den mörka materian. Den är verkligen snor-bra.

    SvaraRadera
  3. Lilla O: Så bra att du har läst Jane Eyre. Den är verkligen helt underbar! Den blev en av mina absoluta favoritböcker nästan direkt efter att jag hade börjat läsa den.

    Anna: Visst är den!

    SvaraRadera
  4. Da-vinci koden är ju fantastisk! Vad var det som var fel med den?

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte helt enkelt inte att den var så fantastisk. Jag vet inte om det var något särskilt jag ogillade, jag förstår bara inte vad det är som ska vara så bra med den.

    SvaraRadera