9 september 2009

George och rymdjakten

George och rymdjakten är skriven av Stephen Hawking och hans dotter Lucy Hawking. George och rymdjakten är fortsättningen på George och universums hemlighet.
I den första boken råkar George och hans vän Annie ut för en massa spännande äventyr i rymden med hjälp av den supersmarta datorn Kosmos.
I den här boken har Annie flyttat till USA, där hennes pappa Eric fått jobb på ett rymdcenter. När George åker dit och hälsar på henne ska en robot, Homer, skickas till Mars. När roboten slutar fungera som den ska misstänker Annie och George att det är ett meddelande från rymdvarelser, som hotar med att förgöra jorden om de inte får som de vill. Eric tror inte att det är så, och till slut bestämmer de sig för att med hjälp av datorn Kosmos ta reda på vad de mystiska meddelanden Annie hittat egentligen betyder. Annie och George ger sig ut på en spännande och farofylld resa genom rymden. Till slut, långt, långt bort från jorden, finns den som skickat alla mystiska meddelanden. Och det är inte alls vad Annie och George har väntat sig ...
George och rymdjakten är en väldigt bra bok. Berättelsen och Annie och George är väldigt spännande, och boken innehåller dessutom väldigt mycket intressant fakta om rymden. Både George och rymdjakten och George och universums hemlighet är böcker jag verkligen rekommenderar!
Böckerna om George har en väldigt intressant hemsida, där det finns spännande fakta om rymden och roliga frågesporter.

3 kommentarer:

  1. Den vill jag läsa! Jag gillade George och universums hemlighet så jag hoppas jag ska gilla den här också.

    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Du kommer nog gilla den här! Den är väldigt bra.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst den andra boken än, men får kanske snart tid för det.

    Lyssnade på Lucy Hawking prata på festivalen i Edinburgh, och hon är bättre än någon lärare, och mycket mera intressant.

    SvaraRadera