9 maj 2009

GRATTIS VIKTOR!

Ett jättestort grattis till Viktor Sandström som vann finalen av Sveriges smartaste barn! Jag och August Ahlin kom på delad andraplats, och det är jag jättenöjd med. Grattis till mig, August, Alice Andersson, Allan Zhao, Nina Eriksson, Linnéa Hård af Segerstad och Andreas Holmgren som också var med i finalen. Bara att gå vidare till TV-programmet är jättestort, så jag är jättenöjd med en andraplats. Viktor var verkligen värd att vinna, eftersom han var den som kunde sitt specialämne bäst. Viktor hade specialämnet The Beatles, jag hade Drottning Margareta och August hade Estlands geografi.
Jag tyckte att det var jättekul att vara med och att träffa alla de andra, och jag hoppas att alla andra som var med tycker samma sak!

GRATTIS TILL ALLA OSS SOM VAR MED I SVERIGES SMARTASTE BARN!

12 kommentarer:

  1. Ni var jätteduktiga. Hur kunniga och supersnabba som helst. Det kändes som om frågorna var svårare än i delfinalerna. Det såg ut som om Roger var mest nervös av alla i finalen.

    Grattis Viktor!
    Grattis Matilda och August!
    Bra gjort, allihopa!

    SvaraRadera
  2. Grattis Matilda!
    Grattis till den fina placeringen i finalen. Du var otroligt duktig, därför utnämner jag dig till Sveriges smartaste tjej!
    Grattiskramar/ Maggan
    (Din mormors vän)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis Matilda! 2:a plats och Sveriges smartaste tjej! :-)
    Kram
    Birgitta & Steven

    SvaraRadera
  4. Stort grattis Matilda!
    Alla var jätteduktiga men vi tyckte du var bäst!
    Pratade precis med Marielle i Australien också som grattar!
    Hälsningar
    Merja, Anders, Jacob, Amelie och Leo

    SvaraRadera
  5. TACK för alla trevliga gratulationer! :D

    SvaraRadera
  6. HJälp att du ens orkade ha drottning Margareta.

    SvaraRadera
  7. Grattis, du var jätteduktig! Tack också för att du gratulerade mig ;)(jag var också med, men jag gick inte vidare till final. Jag tycker också att det var jättekul!) Din blogg är väldigt bra!

    SvaraRadera
  8. Grattis till att vara en av de tre smartaste barnen! ;)
    Jag har också varit med. Det var jättekul!!!
    Jag gillar också att läsa. Detta var första gången jag tittade på din blogg, men den varkar trevlig!!

    SvaraRadera
  9. Emma och Klara: Kul att ni har hittat min blogg! Ni var också jätteduktiga (att komma med i programmet är jättestort, och dessutom jätteroligt) Jag blev lite besviken för att jag inte fick höra vargbröderfrågorna i tredje ronden, det hade varit kul att se vad jag kunde. Nya testamentet är också intressant, men jag tror inte att jag hade kunnat så mycket ;)

    SvaraRadera
  10. Jag hade också velat testa mig om vargbröder! Men de andra var duktigare :)

    SvaraRadera
  11. Men du var också jätteduktig ändå! Det var alla som var med. Men jag förstår att du tycker att det hade varit kul att få se dina frågor :)

    SvaraRadera
  12. Grattis xD Sveriges smartaste tjej...

    SvaraRadera