27 mars 2013

Liebster blog award

Av bästa En bok om dagen har jag fått den här fina utmärkelsen, tack så mycket!
När man fått utmärkelsen ska man först svara på nio frågor, och sedan skicka den vidare till fem andra bloggar. Här kommer mina svar på frågorna:

Vad ville du bli när du var liten?
Jag är fortfarande liten!

Vad är du idag?
En historieintresserad, feministisk, bokläsande gymnasieelev.

Vart vill du helst resa?
Nordkorea.

Var ser du dig själv om fem år?
 Förhoppningsvis på något bra universitet där jag lär mig spännande saker!

Rött eller vitt?
Jag gör som En bok om dagen, och utgår från att det inte syftar på vin, utan helt enkelt på färger. Frågan är i och för sig fortfarande ganska svår, det beror på vad det handlar om! Jag föredrar till exempel vita rosor framför röda, men tycker att röda skor är mer spännande än vita.

Sommar eller vinter?
Sommar! Visst kan det vara fint med snö, men nu tycker jag att att det har varit dags för värme ett tag.

Skog eller hav?
Jag vet inte, jag tycker om både och!

Vad gör dig ledsen?
Orättvisor och förtryck.

Vad är det bästa du vet?
Det vet jag inte, det finns mycket saker jag tycker om! Två saker som definitivt finns högt upp på listan är i alla fall böcker och solsken!

Och här kommer bloggarna jag skickar utmärkelsen vidare till:

Märta är klok och trevlig och har en massa intressanta saker att säga! Att läsa hennes blogg är alltid ett nöje!

Iktoro skriver såväl noveller som bokrecensioner och kritiska texter om läsplattor. Alltsammans är mycket roligt och intressant att läsa!

Lyrans texter är alltid välskrivna och intressanta, och dessutom har hon hittat på flera roliga bloggutmaningar (som jag gärna skulle vara lite bättre på att utföra), som Tematrion eller Klassikerutmaningen!

Hannah skriver även hon en massa kloka och läsvärda saker om böcker. Hon skriver dessutom en del om språk, och när hon nästa år flyttar till Storbritannien för att plugga tänker hon skriva en del om det, vilket kommer att bli jätteintressant att läsa!

Martina skriver mycket intressant om böcker, och lade dessutom nyligen upp den här fantastiska bilden:


6 kommentarer:

  1. Om fem år... Jag är ju helt övertygad om att det kommer att gnistra fantastiska grejer runt dig i framtiden och om fem år gissar jag att du inte enbart studerar utan också har börjat sprida dina tankar över världen än mer än vad du redan gör. Och att världen står förstummad över din smarthet.
    Typ. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blir alldeles glad när jag läser din fina kommentar!

      Radera
  2. Tack för utmärkelsen! (:

    Pappa visade mig en bok om Nordkorea. Där stod det bland annat att turister måste bo på ett hotell som ligger liksom på en ö med en uppfällbar brygga till ingången, som hissas upp på natten så att turisterna inte kan komma ut och till exempel kontakta nordkoreaner. Om du någonsin åker dit, berätta gärna hur det var, för jag är lite nyfiken...

    SvaraRadera
  3. Tack för flera bra bloggtips!

    SvaraRadera
  4. Stort tack Matilda! Det ska bli spännande att se var du är om 5 år :)

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för utmärkelsen! Blev jätteglad - och jag som sällan uppdaterar.

    Ja, angående vad du gör om 5 år blir det spännande att se. Så mycket saker förändras ju men huvudsaken är att man fortsätter drömma (ursäkta forsen av klyschor). Det är väldigt svårt att föreställa sig att du inte sitter på något fint universitet och pluggar eller utforskar världen på annat vis:)

    Tack igen!

    SvaraRadera