13 juni 2010

Jag längtar!


Den tjugofjärde augusti kommer Mockingjay, tredje delen i Hungerspelstrilogin, ut. På svenska heter den Revolt och kommer i oktober. Jag vill, så klart, vänta så kort tid som möjligt på den, och tänker därför läsa den på engelska och inte vänta på att den kommer på svenska. Tiden från nu till augusti är lång nog, och att vänta ända till oktober vore outhärdligt!

Hur tänker ni göra? Läsa Mockingjay när den kommer på engelska eller vänta på den svenska översättningen?

13 kommentarer:

  1. även jag väntar ivrigt! kommer att läsa den på engelska, läste ettan på svenska (eller var det finska?) och tvåan på engelska

    SvaraRadera
  2. Jag läste både ettan och tvåan på svenska, men har lyssnat på dem på engelska. :D

    SvaraRadera
  3. Jag ska nog börja med att läsa första bokenxP jag skäms lite, att jag inte ens har försökt mej på Hungerspelen! Men jag får försöka läsa den i sommar;) den verkar jättespännande!

    SvaraRadera
  4. Åhh vad jag längtar! Kommer aldrig kunna vänta tills den svenska komer ut så det får bli engelska C:

    SvaraRadera
  5. Jag kommer läsa Mockingjay. Jag kommer inte kunna vänta på den svenska!

    SvaraRadera
  6. Addikoko: Det tycker absolut att du ska göra! Om du börjar nu kommer du nog fastna så mycket i den att du är klar med både ettan och tvåan innan augusti, eller åtminstone oktober!

    Nea och Lollo: Nej, det vore ju onödigt att vänta på den svenska när den redan finns på engelska! Nästa torsdag är det exakt två månader kvar, vilket inte är speciellt mycket!

    SvaraRadera
  7. Jag tänker såklart läsa den på engelska! Läser rätt mycket på engelska, det är kul att läsa böcker som är skrivna på original språk. Dessutom skulle jag aldrig kunna vänta till oktober!

    //Alice från Bokhyllan

    SvaraRadera
  8. Jag läser också en hel del på engelska, och håller med om att det är roligare att läsa böcker på originalspråk!

    SvaraRadera
  9. Matilda: Du skrev att två månader faktiskt inte är så lång tid att vänta på en bok. Det kanske det borde vara, men det är alldeles för lång tid att vänta på fortsättningen till så bra böcker! Det tycker i alla fall jag.

    SvaraRadera
  10. I och för sig, jag är försöker bara vara optimistisk! :D

    SvaraRadera
  11. Om du kan läsa boken på engelska så skulle jag rekommendera att du gör det. Jag personligen tycker mycket om att läsa böcker på engelska, de får ett helt annat flyt och språk då.

    Så om du klarar av att läsa på engelska så skulle jag tycka att du kan göra ett försök. Man kan ju alltid testa ;)

    SvaraRadera
  12. Jag har inte läst någon av böckerna på engelska men tänker försöka mig på mockingjay på originalspråk. Hade väl varit en sak om den hade komit ut mitt under terminen men vem orkar vänta ett helt sommarlov?! Det är tillräckligt jobbigt att vänta i två månader!:o Vill också tipsa om en underbar bok som heter boktjuven av Markus Suzak.(elr var det Zusak?) Det är en rätt tung story men den är helt underbar! Väldigt sorglig. Hoppas du vill läsa den! ;D

    SvaraRadera
  13. Zachan: Jag håller med, jag läser också hellre böcker på originalspråk. Därför tänker jag läsa Mockingjay när den kommer!

    Sanna: Det tycker jag att du ska göra! Tack för tipset! :)

    SvaraRadera