14 maj 2010

Tävling!

Nu är jag med i en tävling om Lisa Bjärbos bok Det är så logiskt, alla fattar utom du Barnboksprat!

"Johan och Ester har varit bästa kompisar sedan tidernas begynnelse. Först satt de bredvid varandra i sandlådan, nu är de 16 år och sitter bredvid varandra i gymnasieklassrummet på Katedralskolan i Växjö. De vet precis allt om varandra. I alla fall nästan. Det är bara en sak som Johan inte har talat om för Ester - han har varit kär i henne de senaste fyra åren, och tycker inte att det här med bästa kompisar räcker längre. Han vill ha mer. Tyvärr verkar Ester bara ha ögon för den där pinnen med gitarren. Han med hårdrocksfrisyr och slitna converse, som tar henne med till replokalen när utestället har stängt. Adam. Ester får gåshud bara hon hör namnet. Hon förstår inte alls varför Johan tjurar så mycket den här hösten, livet är ju fantastiskt! I alla fall är det fantastiskt fram till den där halloweenfesten, när allt händer på samma gång. När Adam sviker, världen snurrar och Johan inte klarar av att hålla tyst längre ..."

17 kommentarer:

  1. Det är en riktigt bra bok. Hoppas att du vinner!

    SvaraRadera
  2. Så bra! Det hoppas jag också!

    SvaraRadera
  3. hejhej! Jag har läst din blogg länge och nu har jag startat en egen bokblogg. Du får gärna besöka den och säga vad du tycker. Jag startade den nyss så jag har inte skrivit nått än men.. ;)

    SvaraRadera
  4. Kul att du har startat en bokblogg!

    SvaraRadera
  5. Den verkar jättebra så jag ska låna den så fort jag kan! Jag hoppas att du vinner:-) Jag älskar din blogg och får många tips från den. Jag har startat en egen(som jag tyvärr inte är inne på så ofta) som du gärna får kolla på.
    Jag tar glatt emot kommentarer och tips:) Adressen är www.louise-bokblogg.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Helluuee! :D

    Frågestund på bloggen! :D

    passa på att fråga! :P

    http://rasss.blogg.se/2010/may/fragestund-d.html


    // Rasmus :)

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset! Hoppad du vinner!

    SvaraRadera
  8. Hej! Boken är jättebra, så jag hoppas du vinner.

    Ett boktips från mig är: Klostrets gåta av Mary Hoffman.

    Baksidan av boken säger: "Vid ett kloster i det medeltida Umbrien möts Chiara och Silvano. Hon - en fattig föräldralös flicka, förvisad till klosterlivet av sin bror och förmyndare. Han - en ung adelsman förklädd till novis, på flykt undan falska mordanklagelser i staden Perugia.
    När ännu ett mord sker, denna gång innanför klostrets murar, är Silvano den förste att misstänkas. I den tidigare så trygga klostermiljön svävar nu alla i livsfara. Men Silvano och Chiara påbörjar ett snårigt detektivarbete för att avslöja den riktiga mördaren...

    Mary Hoffman - författaren till den populära fantasyserien Stravaganza är tillbaka. Den här gången med en medeltida mordgåta, full av spänning och romantik!"

    SvaraRadera
  9. Louise: Kul att du gillar min blogg!

    Rasmus: Jag har frågat!

    Anonym: Tack för tipset!

    Monika Häägg och alla ni andra som sagt att ni hoppas att jag vinner: Det gjorde jag! :)

    SvaraRadera
  10. Låter som en bra bok! Ska nog låna den på biblioteket. :D

    Och btw, grattis till dig för att du vann! :D

    SvaraRadera
  11. Det tycker jag absolut att du ska göra!

    Tack! :D

    SvaraRadera
  12. Tack för kommentaren! :)
    Angående det här med "och nu hade en av de fyra vännerna bara x dagar kvar att leva" tycker jag att du har alldeles rätt! Man brukar ju prata om isbergstekniken (att inte skriva allt, utan att läsaren får lista ut en hel del själv) och en så simpel sak som att räkna ner från 21 dagar kan väl alla som är mogna för att läsa TRE böckerna! ;)
    Har du läst alla TRE böcker? Tycker du att jag ska fortsätta läsa dem?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Hejsan Matilda! Vi tycks ha ett gemensamt intresse, du och jag: Böcker!!! Tänkte bara säga att din blogg är jättebra och säga att jag också har en bokblogg som heter bokträdet. Den kan du ju besöka om du skulle få lust! Ha det bra H. Snusmumriken

    SvaraRadera
  14. Jag har en fråga: Vilken klass går du i? Du verkar extremt begåvad för att vara född 1998, så jag tänkte om du har fått "hoppa över" några klasser?

    SvaraRadera
  15. Sofie: Jag har läst åtta TRE-böcker, och tror inte att det har kommit ut fler. Jag vet inte om du borde läsa resten av serien, det är upp till dig!

    Snusmumriken: Kul att du gillar min blogg!

    Anonym: Jag börjar sjuan efter sommaren, så ja, jag har hoppat upp en klass! :D

    SvaraRadera