19 januari 2010

Kreativa bloggare


Igår fick jag utmärkelsen "Kreativ bloggare" av Lilla O. Jag blev väldigt, väldigt glad! Tack så mycket Lilla O!

När man fått den här utmärkelsen ska man skicka den vidare till sju andra bloggar och berätta sju saker om mig själv.

Här kommer de sju bloggar jag har valt att skicka utmärkelsen till:
  • Hannas Boktips - Jag tycker att Hanna skriver väldigt bra och jag blir ofta sugen på att läsa böcker hon skriver om.
  • Arga bibliotekstanten - en rolig blogg som ofta får mig att skratta. Det är kul att läsa om arga låntagare och myndiga tanter!
  • En bok om dagen - som genom att ordna en massa roliga (och kreativa) bokbyten får bokbloggare att vara snälla och skicka böcker till varandra. Jag har bara varit med på ett bokbyte (Julklappspåse Large), men vill gärna vara med igen!
  • Ett hem utan böcker - jag tycker att Martina skriver en massa bra och intressanta saker om böcker. Det är mycket hon skriver om som jag känner att jag vill läsa.
  • Holly Hock - som är ännu en blogg jag tycker mycket om! Jag tyckte att det var trevligt att läsa Holly Hocks Jeanette Winterson-djupdyk. Jag blev sugen på att läsa flera av Jeanette Wintersons böcker efter det. Just nu är det kul att följa hennes omläsning av Harry Potter. Harry Potterböckerna kan man läsa hur många gånger som helst!
  • Textappeal - en blogg jag inte läser så ofta, men när jag väl läser där så brukar jag fastna
  • Böcker kan ta dig vart du vill - en blogg jag har tyckt om väldigt länge. Jag hittar ofta bra boktips där. Där finns en bra blandning av nya och gamla böcker.
Dessutom tycker jag väldigt mycket om alla de andra bloggarna jag har i min bloggroll!

Här kommer sju saker om mig:
  • Jag älskar chili! Min favoritsort är jalapeño, som helst ska vara hemodlad.
  • Min favoritstad är Paris.
  • Jag gillar inte julmust och coca cola. Dessutom tycker jag att de smakar ungefär likadant.
  • Jag drömmer om att resa till Kina och Indien. Förresten skulle jag gärna vilja ha lite boktips på böcker som utspelar sig i Indien.
  • Jag har blivit bättre på att göra tråkiga saker (som att städa och borsta tänderna) sedan jag kom på att jag kan lyssna på ljudböcker under tiden.
  • När jag var liten trodde jag att Henrik VIII och kungen som Scheherazade berättar sagor för i Tusen och en natt var samma person.
  • När jag precis lärt mig läsa läste jag Harry Potter och de vises sten. Om och om igen. Jag förstod inte vad det kunde finnas för mening med att läsa något annat.
Tack än en gång för utmärkelsen, Lilla O!

15 kommentarer:

  1. Tack så hemskt mycket! Vi gillar din blogg också. Väldigt mycket! :)
    Fortsätt skriva!

    SvaraRadera
  2. En bra bok som utspelar sig i Indien är Anita Desais "Dagens klara ljus" ("Clear light of day" på engelska), men jag misstänker att den kan vara lite klurig att få tag på.

    SvaraRadera
  3. hej, du kanske redan har läst denna bok (ang Indien) men jag tänker på den väldigt omtalde -vem vill bli miljardär. bra bok.

    SvaraRadera
  4. En jättebra bok som utspelar sig i Indien är Jag har en drakfisk i magen av Örjan Persson.

    SvaraRadera
  5. Tack! Vilken fin blogg du har :-)Undrar om du är min yngsta läsare?

    SvaraRadera
  6. Maria: Varsågod! Kul att ni gillar min blogg! :)

    Arnaía, Sandra och BokNea: Tack för tipsen!

    Arga bibliotekstanten: Så kul att du tycker om bloggen! Det är mycket möjligt att jag är det!

    SvaraRadera
  7. Tack så jättemycket, Matilda! Jag blir jätteglad över sånt här, på riktigt. Tack igen. /Therese

    SvaraRadera
  8. Du är verkligen värd utmärkelsen! Jag läser din blogg flera gånger i veckan, och när det inte har kommit något nytt inlägg blir jag besviken. men det är klart, du måste ju hinna läsa böcker också! Hoppas att du kommer att blogga länge!

    SvaraRadera
  9. Holly Hock: Varsågod! Så bra att du blev glad!

    lollo: Tack!

    SvaraRadera
  10. City of Ghosts av Bali Rai utspelar sig i Indien 1919. Mycket bra.

    SvaraRadera
  11. Äntligen har jag kommit mig för att ta hand om utmärkelsen du gav mig! Tack för den!

    SvaraRadera
  12. De små tingens gud av Arundhati Roy, mycket bra indisk bok!

    SvaraRadera
  13. Bookwitch och Elin: Tack för tipsen! De verkar bra.

    En bok om dagen: Varsågod!

    SvaraRadera
  14. Jag har nyss varit i Paris!Om jag skulle få ge någon utmärkelse till någon blogg skulle jag välja din!

    SvaraRadera
  15. Matilda:jag älskar också Paris!
    Det är så fint där.Jag har varit där 3 gånger tror jag.Föresten,jag
    är halvfransyska.

    Lovisa:jag fyllde år den nionde.

    //Iktoro//

    SvaraRadera