21 februari 2013

Skrivtävling

Varje år hålls litteraturfestivalen Litteralund i Lund, och varje år arrangeras i samband med detta en skrivtävling för ungdomar mellan femton och arton år. I år är temat skräck, och man kan skriva till exempel en novell, en dikt eller en teaterpjäs. Bidraget får vara max 8000 tecken, vilket motsvarar ungefär två A4-sidor, långt. Bidraget måste skickas in senast åttonde mars, och prisutdelningen äger rum nittonde april. Vinnaren får en läsplatta samt möjlighet att ge ut en egen bok, och de tre bästa bidragen kommer att dramatiseras i samband med prisutdelningen.

Själv tänkte jag vara med, var det du också!

6 kommentarer:

  1. Åh, jag önskar dig lycka till:) Du får meddela hur det går sedan. Har du någon bra idé ännu för vad du skall skriva om? Och vad för något: en dikt, en novell, en teaterpjäs?

    Kan tyvärr inte delta, trots att jag känner mig sugen (eller är det bara för Lund-bor?). Har inte tid eftersom skolan jagar mig och slår läroböcker i mitt huvud, skrikandes "plugga!" i mina öron. Sista året av gymnasiet är ingenting att rekommendera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag tänkte skriva en novell, och jag vet ungefär vad den ska handla om! Jag ska bara se till att ta tag i det och skriva den.

      Vad synd att du inte kan vara med! Den är öppen för alla, själv bor jag till exempel inte i Lund, så om du skulle få tid över tycker jag absolut att du ska skicka in ett bidrag!

      Radera
  2. Åh! Hoppas du hamnar i final och att det går bra för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma, lycka till du också! Hoppas att det går jättebra för dig!

      Radera
  3. Låter intressant, tror du att jag kan vara med även om jag bor utomlands?

    SvaraRadera
  4. Ajdå...nu såg jag att det var åldersgräns :P

    SvaraRadera