24 maj 2011

Nu har fågeln börjat vrida upp världen!

Nu har jag inte bloggat på länge, vilket bland annat beror på att jag har fastnat. I Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami, en författare jag länge velat läsa något av. Nu när jag fick Nyckelfågeln i bokbytet blev det äntligen av, och än så länge är den helt fantastisk! Det var länge sedan jag fastnade i en bok på det sätt som jag fastnat i den här, och jag tar varje chans jag kan att läsa! Tyvärr är maj en ganska intensiv månad, och jag hinner inte läsa så jättemycket. Lyckligtvis är det snart sommarlov, och då ska jag läsa hela tiden!

8 kommentarer:

  1. Kul att du tycker om den! Jag läste Norwegian wood, av samma författare, och tyckte att den var väldigt fin. Just nu läser jag Kafka på stranden och är tyvärr besviken. :/ Jag ska nog ta en lång Murakami-paus innan jag testar igen med Fågeln som vrider upp världen.

    SvaraRadera
  2. Härligt att du gillar Fågeln som vrider upp världen! Jag tyckte väldans mycket om denna annorlunda bok - det är inte lätt att gissa hur det kommer gå eller hur någonting egentligen hänger ihop!

    Önskar dig trevlig läsning med nyckelfågeln och de andra!

    //Liolej

    SvaraRadera
  3. I Luxemburg har vi majlov nu,så jag
    är ledig och ska till Lund.Synd att
    ni inte har majlov i Sverige!


    Iktoro

    SvaraRadera
  4. Den har jag haft väldigt länge på min läslista. Nu får jag ta tag i saken och fixa hem den!

    SvaraRadera
  5. Linnéa: Jag tycker helt klart att du ska läsa Nyckelfågeln!

    Liolej: Visst är den fantastisk! Än så länge är det mycket jag inte förstår, men det gör ingenting!

    Iktoro: Kul att du ska till Lund!

    Monika Häägg: Det tycker jag absolut att du ska göra!

    SvaraRadera
  6. Sommarlov! Jag blir glad av bara tanken...

    Min bokblogg hade ett mycket längre uppehåll än vad du hade! Men det är väldigt roligt och se dina fina recensioner.:)

    SvaraRadera
  7. Trevligt att det finns ungdomar som läser böcker.

    SvaraRadera
  8. Lovisa: Så är det, ibland hinner man skriva mycket och ibland hinner man inte skriva så mycket. Tack så mycket, det är kul när du kommer igång och skriver dina fina recensioner också!

    Tommy: Visst är det! Ibland önskar jag att vi var fler ...

    SvaraRadera