10 oktober 2010

Tusen gånger starkare är verkligen en fantastisk film ...

... så igår gick jag och såg den för andra gången (i och för sig ihop med en kompis som inte hade sett den, men det var jag som tyckte att vi absolut skulle se just den filmen).

Kompis: Vad ska vi se för film?
Jag: Jag tycker att vi ska ser Tusen gånger starkare. Den är jättebra!
Kompis: Va? Har du sett den?
Jag: Ja. Den var hur bra som helst!
Kompis: Men då får du se den igen, är inte det lite tråkigt?
Jag: Nej, absolut inte! Jag ser den gärna igen, den är verkligen superbra, man kan se den hur många gånger som helst!

Jag längtar tills den kommer som DVD. Då kan jag se den hur många gånger som helst utan att det kostar en massa pengar. Att gå på bio ett par gånger i veckan blir ju faktiskt onödigt dyrt, särskilt om man ser samma film varje gång. Fast egentligen är det kanske mindre slösaktigt att gå och se samma film många gånger. När man redan har sett den en gång vet man ju att den är bra.

6 kommentarer:

  1. ungefär hur många besöker din blogg på en vecka?

    SvaraRadera
  2. Har percis läst färdigt den. Den var bra men har mer förväntningar inför filmen! Och med din övertygelse vågar jag ju inget annat än att se den! ;)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Det är faktiskt väldigt olika, och jag vet faktiskt inte! :)

    Hanneles bok-paradis: Gör det!

    Agni: Kul att du ska se filmen! Den är verkligen jättebra! ;)

    SvaraRadera
  4. Älskade boken och älskade filmen - har rekommenderat boken till mina elever och filmen till mina kollegor.

    SvaraRadera
  5. Det här är faktiskt en av de få gångerna som jag tycker att filmen är bättre en boken :).

    SvaraRadera