20 oktober 2010

Det händer nu nominerad till Augustpriset!

Nu har vi fått veta vilka som nominerades till Augustpriset i år, och Sofia Nordins fantastiska bok Det händer nu är en av dem!

De andra nominerade i barn-och ungdomskategorin är:

Syltmackor och oturslivet av Anna Ehring
Jag finns av Maja-Maria Henriksson
Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
Jag tycker inte om vatten av Eva Lindström
Tänk om… av Lena Sjöberg

Jag har hittills bara läst Det händer nu, så än så länge håller jag tummarna för att den vinner!

4 kommentarer:

  1. Håller med, den är verkligen bra och förtjänar att vinna!:)

    SvaraRadera
  2. Helt klart! Har du läst någon av dem andra nominerade?

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas på att "Här ligger jag och blöder" av Jenny Jägerfeld vinner. Jag har inte läst den men den verkar väldigt bra. Just nu läser jag "Hål i huvudet" av samma författare, och den är jättebra. Är "Här ligger jag och blöder" lika bra borde den verkligen vinna. Jag kanske borde läsa de andra böckerna först, men jag tycker om Jenny Jägerfelds sätt att skriva, så jag vet inte om det skulle göra någon skillnad. Men jag borde i alla fall ge de andra böckerna en chans innan jag bestämmer mig.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst jag finns och tyckte den var riktigt bra! men jag har tyvärr inte läst de andra.

    SvaraRadera