9 oktober 2010

Beautiful blogger award och gästbloggning på Bokus

För ett tag sedan skrev jag och tackade för att jag fått utmärkelsen Beautiful Blogger Award av Moa på Textappeal och Holly Hock-Therese. Sedan dess har jag även fått den av Snusmumriken och varit på bloggparty hos Vixxtoria, tack så jättemycket till er också!

När man får den här utmärkelsen är det meningen att man ska skicka den vidare till sju andra bloggare och berätta sju saker om sig själv, något jag faktiskt inte kommit ihåg att göra förrän nu.

Jag skickar utmärkelsen vidare till:

De sju saker jag berättar om mig själv är:
  • Jag blir glad av att spela cello, så det gör jag alltid om jag är ledsen.
  • Jag är intresserad av historia, men tycker att det är mer spännande med drottningar än med kungar.
  • Jag kan inte åka karuseller som snurrar, eftersom jag blir yr och illamående av dem.
  • Jag är feminist.
  • W är min favoritbokstav.
  • Jag dansar två olika dansstilar, showjazz och bollywood.
  • Några gånger varje år sover jag utomhus.
Jag passar dessutom på att berätta en åttonde sak om mig själv, nämligen att jag ska gästblogga om ungdomsböcker på Bokusbloggen under hösten. Hittills har jag skrivit om Sofia Nordins nya bok Det händer nu och om att Christina Herrströms Tusen gånger starkare har blivit film. Eftersom jag bloggar där kommer den här bloggen antagligen inte uppdateras så jättemycket. Att gästblogga där känns jättestort och är superkul, och när jag skrivit om en bok där kommer jag publicera ett utdrag och en länk till recensionen här.

10 kommentarer:

  1. Tack för utmärkelsen och grattis till gästbloggandet!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du ska gästblogga, då får jag börja följa bokusbloggen lite mer!

    Tack för utmärkelsen också!

    SvaraRadera
  3. Det får du göra, enligt O!

    Varsågoda!

    SvaraRadera
  4. Jag blev erbjuden att recensera ungdomsböcker på bokus.se när jag berömde bokus. självklart ska jag göra det!

    SvaraRadera
  5. Hej Matilda! Vad glad jag blir av att få en fin utmärkelse av dig :-))) Tack ska du ha!

    Har du läst Att spela människa av Ursula leGuin, förresten? Jag har för mig att det är nån som spelar fiol där, så bortsett från att det är en ruskigt bra bok skulle du nog gilla den som cellospelare (jag kommer inte på så många böcker där de spelar cello, faktiskt. Om så hela världen rasar av Maarten 't Hart har förstås något, och Dina i Dinas bok av Herbjørg Wassmo spelar väl cello...). Ja, om du nu skulle vara intresserad av just såna böcker. ;-)

    SvaraRadera
  6. Hej, Matilda! jag är ny bokbloggare och jag ville bara säga att du är väldigt duktig på att skriva. Jag spelar och också cello och dansar. Fast jag dansar showdans.
    Det skulle vara kul om du kunde recensiera(?) Någon av Miachel Endes böcker. Jag tycker han är jätte bra.

    SvaraRadera
  7. Vixxtoria: Tack för alla tips! Jag har faktiskt inte läst någon av dem, så det kanske kan vara något!

    Tvillingarnas bokbuffé: Vad kul att du gillar min blogg! Jag har tittat på er blogg (jag vet inte vem av er du är :), men ni skriver jättebra båda två) och jag tyckte mycket om den!

    SvaraRadera