7 juli 2010

Somrigt bokpaket!

Nu har jag fått mitt sommarsköna bokpaket från min hemliga bokvän! Det var ett mycket trevligt paket, som innehöll:

  • I en klass för sig av Curtis Sittenfeld. Du hade alldeles rätt, den här boken passar mig jättebra. När jag fick paketet hade jag nämligen precis läst ut den, men eftersom jag inte har den (jag lånade den av min mamma) och vill kunna läsa om den här fantastiska boken när jag vill och hur ofta jag vill var det jättebra att jag fick den!
  • The Book Thief av Markus Zusak. Den här boken har jag haft på svenska ganska länge, men faktiskt inte läst. Därför är det superbra att jag fick den på engelska nu, eftersom jag oftast tycker bättre om böcker om jag läser dem på originalspråk. Jag har börjat läsa den, och hittills tycker jag jättemycket om den!
  • En påse Lapsang Souchong, mitt favoritte.
  • En väldigt fin liten kalender för hösten 2010 och våren 2011. Min bokvän skrev i sitt brev att eftersom jag verkade göra väldigt mycket hela tiden trodde h*n att det skulle passa med en kalender som kunde hjälpa mig att hålla ordning på alla tider som ska passas. Min bokvän hade alldeles rätt; jag glömmer alltför ofta bort tider och kommer försent, men det blir förhoppningsvis bättre om jag ser till att skriva upp saker i min kalender!
  • Två små blå anteckningsböcker, som jag kan ha och skriva upp böcker jag vill läsa i.
  • Ett superfint grönt bokmärke! Jag (som dessutom samlar på fina bokmärken) behöver verkligen bokmärken eftersom jag alltid håller på med många böcker och ofta lägger mina bokmärken där jag är när jag tar ur dem ur boken, och senare sällan har en aning om var det var. Det här bokmärket ska jag vara försiktig med, och se till att inte slarva bort!
  • Två olika sorters mörk lyxchoklad, varav den ena till och med vunnit ett pris för sin fantastiska smak (den förtjänar det verkligen, den var så god att jag åt upp den på en gång).
  • Ett paket med muffinsformar med mumintroll på. De är verkligen jättefina, nästan för fina för att hälla kaksmet i!
  • Ett mycket trevligt brev från min (väldigt, jag har ingen aning om vem h*n är) hemliga bokvän.
Mitt paket var alldeles underbart och gjorde mig jätteglad! TACK så jättemycket min hemliga bokvän, och tack En bok om dagen för att du ordnade det här bokbytet!

7 kommentarer:

  1. Hej hej Matilda! Vad roligt att du verkar tycka om paketet du fick av mig. Synd att du hunnit läsa den ena boken men som du skriver så tåls En klass för sig att läsas om flera gånger.

    Ha en riktigt fin sommar!
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Jag är jätteglad för paketet! Tack! Det gör absolut ingenting att jag redan läst boken, jag tycker bara att det är häftigt att du valde en bok jag tycker så mycket om (och dessutom vill jag gärna läsa om den)!

    Ha en fin sommar du också!

    SvaraRadera
  3. Boktjuven är superbra :) den är allt litet speciellt skriven.

    //Mumintrollet

    SvaraRadera
  4. Jag älskar Boktjuven! Du borde verkligen läsa den :)

    Kolla gärna in på min blogg :)

    SvaraRadera
  5. Jag har nu läst klart The Book Thief, och håller med om att den är jättebra!

    Snart kommer en recension! :)

    SvaraRadera
  6. Boktjuven är originalspråket tyska. Men det är bra att läsa på engelska också :) Jag har i alla fall för mig att det var tyska...

    SvaraRadera
  7. Kakan: den är skriven på engelska ifrån början. Men Zusaks Mormor/Farmor var tyska och hade upplevt kriget :) Hon var inspirationen till karaktären i boken, om inte det rentav var hon :)
    //Mumintrollet

    SvaraRadera