14 december 2009

Tack min hemliga bokvän!


Nu har mitt bokpaket (Julklappspåse Large - specialare) kommit! Jag är jättenöjd med innehållet, min bokvän har hittat jättebra saker.
Det jag fick var:
  • Kärlek och uppror - 210 dikter för unga människor av Siv Widerberg och Anna Artén. Igår kom jag på att jag vill läsa mer lyrik, och idag kom paketet innehållande den här boken! Det passar ju alldeles utmärkt!
  • Flickorna från Riyadh av Rajaa Alsanea. Den här boken har jag läst en gång innan (jag tyckte mycket om den, och vill hemskt gärna läsa om den), men jag hade den inte tidigare. Du tänkte helt rätt, den här boken passar mig!
  • För bra för att dö av Christina Wahldén. Än en gång har du tänkt helt rätt! För bra för att dö är också en bok jag läst och tyckt mycket om, men inte har. Jag har faktiskt redan börjat läsa om den! Tack så mycket!
  • Cello Time Christmas, en mycket trevlig bok med cellonoter till trettioen julsånger. Tack!
  • En fin lila meditationssten.
  • En ask med styrkemintspiller, väldigt goda! Just själva asken är väldigt fin.
  • Fem kylskåpsmagneter som ser ut som pepparkaksgubbar i olika färger.
  • En påse Ahlgrens småbilar.
  • Två väldigt goda kakor av vit choklad och jordnötssmör.
  • En påse med goda vita chokladpraliner med mumsig fyllning.
  • Ett mycket trevligt brev från min hemliga bokvän.
Tack så hemskt mycket för alla de fina sakerna! De två böckerna jag redan läst läser jag gärna om, och den tredje verkar jättebra! Allt godis jag smakat har varit jättegott, och jag tycker mycket om min fina PEACE-sten och mina kylskåpsmagneter!

Jag har tittat på lite olika bloggar för att lista ut vem min hemliga bokvän är, och jag har hittat en det skulle kunna vara. Den här personen verkar bo i samma stad som mitt paket är poststämplat i, är feminist (och det verkar min hemliga bokvän vara), gillar lyrik, är lärare och rekommenderar För bra för att dö till sina elever. Det ska bli spännande att få veta vem du är! Jag undrar om jag har rätt ...

13 kommentarer:

  1. Det låter som om du har gissat rätt, vet inte om man får avslöja det helt ännu. Vad tråkigt att du läst båda böckerna, men jag hoppas att det är okej ändå. Lyriken blev ju lite ny i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Det gör ingenting att jag redan läst två av böckerna, eftersom de var så bra läser jag gärna om dem!
    Även om du inte kan avslöja vem du är kanske du kan berätta om du är "liten" och om det betydde något att du var snart "O-hemlig".

    SvaraRadera
  3. Måste bara få tipsa dig om en bok jag tror du skulle gilla, nämligen Klanerna i Palos Verdes av Joy Nicholson

    SvaraRadera
  4. Anonym: Tack för tipset!

    Snöfrid: Det tycker jag också!

    SvaraRadera
  5. Hej Matilda!
    Jag vill bara säga att jag verkligen gillar din blogg.
    Är lite ny vad gäller bloggandet, har precis skapat en bokblogg.
    Läs gärna och ge tips på http://juliasbokblogg.blogspot.com

    Kram Julia

    SvaraRadera
  6. Hej Matilda! Vill önska dig en God Jul och passa på att tala om att du gissat rätt. Ha ett skönt lov!

    SvaraRadera
  7. Julia: Kul att du gillar bloggen! Din blogg är också fin!

    Lilla O: Kul att du var min bokvän, eftersom jag läser och gillar din blogg! Jag har spelat en hel del ur notboken, och den är jättetrevlig!

    God jul!

    SvaraRadera
  8. "För bra för att dö" är jättebra!

    SvaraRadera
  9. Kul att du också tycker så!

    SvaraRadera
  10. Har du läst för bra för att dö?? Tycker den är jättebra!!!!!!!!

    SvaraRadera
  11. Ja, jag har (som jag skrev i inlägget) läst För bra för att dö. Jag håller med om att den är väldigt bra! Kul att du också tycker om den. :)

    SvaraRadera
  12. Vet du vem som var den hemliga bok-
    vännen?


    //Iktoro//

    SvaraRadera