28 november 2009

Fler saker min hemliga bokvän har nytta av att veta

Vi som är med i Julklappspåse Large ska även svara på de här frågorna:

* Vad gör du helst på fritiden?

Läser, spelar cello, dansar, umgås med kompisar och skriver.
* Samlar du på något?
Fina bokmärken.
* Favoritfärg?
Grön.
* Teve-serier som du uppskattar?
Vita huset.
* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Stolthet och fördom, Little miss Sunshine, The Golden Compass, Marie Antoinette och Harry Potter-filmerna (jag tycker bäst om trean och femman, men är inte jätteförtjust i sexan och fyran) är några favoriter. Jag tycker även om musikaler, som Mamma Mia, The Phantom of the Opera, Grease och Dirty Dancing.
* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Te! Jag dricker inte kaffe, men te dricker jag absolut! Jag dricker en massa te i en massa olika smaker. Jag dricker ofta te två gånger om dagen, ibland tre. Jag tycker om en massa olika sorters te, den enda sorten jag ogillar är den lite tråkiga som finns i skolan. Tyvärr vet jag inte vad den heter. Några favoritsorter är Orange Jaïpur, Himlagott, Lust och fägring, Lapsang, Ceylon Gardens, vitt te och olika sorters grönt te.
* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Mörk eller vit god choklad. Jag gillar inte segt godis med gelatin i. Jag gillar även naturgodis och nötter.
* Stjärntecken?
Fiskarna.
* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?
Jag tror inte att det finns något.
* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?
En riktigt bra bok, som jag får av någon som listat ut att jag kommer gilla den.
* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Nej, jag är inte allergisk mot någonting.

1 kommentar:

  1. Jag vet att det här låter puckat,
    men jag har älskat kaffe sen jag
    var 3 år.Hehehehe...


    //Iktoro//

    SvaraRadera