20 oktober 2009

Månskensvargen nominerad till Augustpriset!

Jag är väldigt glad att Månskensvargen av Elvira Birgitta Holm, en bok jag tycker väldigt mycket om, har blivit nominerad till Augustpriset för barn och ungdomsböcker!
Jag hoppas att den vinner! Om den gjort det får jag (och alla ni andra) veta den 23 november, på Augustgalan. Det ska bli spännande!

De barn och ungdomsböcker som nominerats är:

Svenhammeds journaler av Zulmir Bečević, Alfabeta Bokförlag

Månskensvargen av Elvira Birgitta Holm, Bonnier Carlsen

Skriv om och om igen av Ylva Karlsson, Katarina Kuick, Sara Lundberg och Lilian Bäckman, XPublishing

Siv sover vilse av Pija Lindenbaum, Rabén & Sjögren

Kulor i hjärtat av Cilla Naumann, Alfabeta Bokförlag

Natthimmel av Sofia Nordin, Rabén & Sjögren

2 kommentarer:

  1. Jag blev också så glad över att Elvira Birgitta Holm äntligen blev uppmärksammad med en Augustnominering, hon skriver så bra!
    Min favorit (förutom "Siv sover vilse") är kanske ändå den bok som jag läste i går och genast vill läsa om:
    NATTHIMMEL av Sofia Nordin,

    De handlar om flickan Tilda och om hennes familjeliv/brist på liv i familjen och om hennes vänskap/ensamhet. Så fint berättat av Sofia Nordin att jag tycker att jag ÄR den snart 15-åriga Tilda.
    Tilda får en vän som är lajvspelare och det kommer att ändra på mycket runt om henne och i henne.

    Jag tror att du också kommer att tycka om den här boken.
    Få se nu vad Augustpris-juryn tycker (men att August Strindberg skulle gilla "Natthimmel", det är jag säker på!)

    lena kjersen edman

    SvaraRadera
  2. Natthimmel verkar bra! Den tänker jag läsa!

    SvaraRadera