15 mars 2009

Sveriges Smartaste Barn

TV - programmet Sveriges Smartaste Barn börjar sändas på TV3 den 21 mars. Jag ska vara med i det andra programmet, som sänds lördagen den 28 mars klockan 19.00.
Programmet består av sju semifinaler och finalen. Det kommer att sändas 19.00 på lördagar i åtta veckor. Det började med att barn i femman över hela landet fick göra ett allmänbildningstest i skolan. Ungefär 45000 barn gjorde det testet. De bästa från varje klass skickades in, och av de fick de 400 med bäst resultat bli intervjuade och göra ett prov till. Genom att titta på provresultaten och intervjuerna valdes det ut 56 som skulle vara med i TV. Jag är en av de 56, och för ett tag sedan var jag på inspelningen. Det var jättekul, alla de andra barnen och alla som jobbade med det var jättetrevliga. Så klockan sju den 28 mars får ni gärna titta på Sveriges Smartaste Barn, för då ska jag vara med!

14 kommentarer:

  1. Oj, vad jag ska hålla alla mina tummar! HÅRT!!!!
    Vilket specialområde valde du?
    undrar
    Lena K E

    SvaraRadera
  2. Jag ville helst ha Den mörka materian som specialämne, men det var för svårt att hitta på frågor till. Som andrahandsval hade jag Drottning Margareta, så jag fick ha henne som specialämne. Inte för att det är något dåligt, hon är väldigt intressant.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin, intressant blogg du har Matilda. Jag ska läsa så jag vet vad min flicka kan tänkas tycka om när hon blir 11 år. Och så kul att vi båda är med i Gryffindor :-)

    SvaraRadera
  4. Oj, en av 56 utvalda, det är bra! Vilket äventyr du kommer att få. Spännande! Och självklart håller jag tummarna. :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis, vad roligt! ^^, När jag gick i femman så fick jag bäst resultat i min klass på det testet, men jag var sjuk på andra provet och kunde inte vara med. ;__; Då blev jag lite ledsen. -.-, Men ska heja på dig!

    SvaraRadera
  6. Egentligen så borde man ju inte vara förvånad! ^^ Du som är så smart ;D

    Jag ska heja på dig!
    Men hur länge är det? Inte längre än en timme va? för är det inte 20.30, den 28 mars som man ska släcka alla lampor och så? Eller är det kanske någon annan tid?

    SvaraRadera
  7. nej vad jag vet är det klockan 20.30

    SvaraRadera
  8. Hej Matilda! Det är Viktor från programmet! visst komer det att bli konstigt att se oss i tv?
    Jag tycker inte att det kändes som TV och nu efteråt känns det nästan som det inte hände. vad tycker du??

    SvaraRadera
  9. Tack så mycket, snowflake, Fantasy Girly och Kitty!

    Lyran: Kul att du gillar bloggen!

    Kitty: Programmet är ungefär en timme med reklampauser, så det är klart till 20.00

    Viktor: Kul att du har tittat mer på bloggen! Ja, jag tycker att det ska bli jättekonstigt att se mig själv och folk jag känner i tv. Då kändes det inte riktigt som tv, jag tror inte det i alla fall. Jag har aldrig varit med i tv förut, så jag vet inte säkert. Skulle du kunna skicka ett mejl till mig, så jag får din mejladress? Min är: hundtokig@live.com

    SvaraRadera
  10. Vänta..jag kom på en sak..du är ju 98:a? Går du inte i fyran då? Har du fått hoppa upp en klass? :o

    SvaraRadera
  11. Du har rätt! Jag har hoppat upp en klass :)

    SvaraRadera
  12. Jag ska definitivt titta på programmet! Håller tummarna för dig:)

    SvaraRadera
  13. Kul att du ska hålla tummarna!:)

    SvaraRadera
  14. Håller tummarna för dig :)

    SvaraRadera