22 februari 2009

Bokrea!

På tisdag (24 februari) händer det något stort! Årets bokrea börjar! När bokhandlarna öppnar på morgonen på tisdag tänker jag och en kompis till mig (han bloggar också och har bloggen KKB - Kalles Kulturella Blogg) vara på plats.
Från Bokus och AdLibris har jag redan beställt mina reaböcker, eftersom man kan göra det i förväg. Om ni vill förhandsbeställa reaböcker från Bokus (eller handla på Bokus i största allmänhet) får ni gärna gå till Bokus via min blogg, för då får jag provision och kan köpa ännu fler böcker (och recensera dem på bloggen)!

11 kommentarer:

  1. ^^, Jag ska också dit på morgonen. Problemet är bara att den öppnar inte förrän halv 7, så jag hinner bara gå i en halvtimme om jag ska hinna till skolan. -_<

    SvaraRadera
  2. Prova att ta ledigt. Det brukar jag och min kompis göra, och det har alltid gått bra. Vi tar ledigt på förmiddagen, så finns det gott om tid.
    Jag har gjort så i fyra - fem år nu, och det har alltid gått bra. Så prova det =D

    SvaraRadera
  3. Matilda! Ta kontakt med mig ang en intervju jag gjorde med dig: Annika Nasiell, Läseposten, Barnens Bokklubb, tel 08-506 304 20 el mejl annika.nasiell@barnensbokklubb.se

    SvaraRadera
  4. Dumma frågor kanske, men nu är jag nyficken......

    Men vad betyder provision?
    Och varför får du det?
    Kan alla få det?

    SvaraRadera
  5. ORDGLÄDJE. BYGG VIDARE PÅ DITT ORDFÖRRÅD av Agneta Hebbe och Kerstin Ek lär finnas på rean.
    Matilda och alla andra som är ordglada - skynda att fynda!
    Eller vet ni redan vad "malapropismer" är för något?
    undrar
    Lena som älskar den här nyttiga,kloka, roliga boken.

    SvaraRadera
  6. Det låter spännande.
    Jag vet inte vad malapropismer är för något, så jag kan säkert lära mig en del av den boken!

    SvaraRadera
  7. Till Malin: Att jag får provision betyder att en liten del av pengarna folk som går via min blogg handlar för går till mig. Längst ner på Bokus sida finns det en länk till något som heter "Affiliateprogram". Där står allt om att få provision.

    SvaraRadera
  8. Hej,jag läste om dej i KP och jag har några frågor bara:
    Betalar du för böckerna du får från förlagen,eller får du dom helt gratis?
    Måste du skriva om ett visst antal böcker i din blogg varje vecka/år/månad?
    Måste du ha mycket besökare på bloggen?
    Och sist men inte minst
    Hur gjorde du,skrev du bara till olika förlag och bad om böcker att skiva om i din blogg?

    SvaraRadera
  9. Stor del av det jag läser har jag köpt, fått av mina föräldrar eller lånat på bibliotek. Det är bara när det kommer någon ny bok jag är intresserad av att recensera jag skriver till förlag och frågar om jag kan få den. Jag måste inte skriva om ett visst antal böcker eller ha många besökare (fast många besökare har jag ändå=D)

    SvaraRadera