10 november 2008

Böcker A-Ö: tolfte bokstaven

Böcker A-Ö finns på Malins blogg. Man ska nämna en bok, en författare och en litterär karaktär på en viss bokstav. Nu är bokstaven G.

Författare på G: Jostein Gaarder. De böcker jag har läst av Jostein Gaarder är Sofies värld, Spelkortsmysteriet och Brev från ljusårs avstånd.

Bok på G: Guldkompassen av Philip Pullman. Guldkompassen och de två andra böckerna i serien Den mörka materian tillhör mina absoluta favoritböcker.

Karaktär på G: Ginny i Harry Potterböckerna av J.K. Rowling. Harry Potterböckerna tillhör mina absoluta favoritböcker de också.

2 kommentarer:

  1. Hej Matilda! Jag vill göra en kort intervju med dig om din blogg till en ny bok som handlar om att skriva och som vänder sig till barn- och ungdomar mellan 10-14 år ca. Snälla hör av dig till mig så fort som möjligt! Min mejladress är: annika.nasiell@barnensbokklubb.se

    SvaraRadera
  2. Jättekul! Jag har mejlat dig om det.

    SvaraRadera